Chrysler Club of Finland Foorumin päävalikko
NEWS:
Kirjoittaja Viesti
<  - Voyager / Grand Voyager -  ~  VOYAGER
maustemies
LähetäLähetetty: Per Hel 26, 2010 8:32 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
Newbie
Newbie


Liittynyt: 16 Hel 2010
Viestejä: 5
:


Items

oon tässä miettiny madaltaa tota voyager:ia. onko kellään kokemuksia tämmösestä? kannattaako? millanen ajaa operaation jälkeen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Chrysler Grand Voyager
LähetäLähetetty: Per Hel 26, 2010 9:56 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
CCoFpro
CCoFpro


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 130
:
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...

Items

maustemies kirjoitti:
oon tässä miettiny madaltaa tota voyager:ia. onko kellään kokemuksia tämmösestä? kannattaako? millanen ajaa operaation jälkeen?

No just voyagerist ei oo kokemuksia, mut muiden kokemuksien (henkilöautojen) perusteella jättäisin tekemäti. Tulee täysin kivireeksi, jolloin kyllä normi ajonautinto katoaa tyystin.

_________________
Ford Scorpio COSWORTH 2.9i 24V V6
Chrysler Grand Voyager 3.3L V6 -00 autom.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mahimahi
LähetäLähetetty: Per Hel 26, 2010 11:44 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
CCoFpro
CCoFpro


Liittynyt: 06 Huh 2006
Viestejä: 313
:


Items

Olen myöskin ajatellut madaltaa voyageria. (itselläni on ensimmäistä korimallia)

Jonkin verran olen aihetta googlaillut mutta vielä en ole tullut ratkaisuun kuinka madalluksen suoritan.

Etupää on helppo madaltaa lyhyemmillä jousilla (ja iskareilla tarvittaessa) tai vaihtamalla koko etutolpat Dodge Daytona shelbystä joita ei käytettynä ole tullut vielä vastaan, rockautosta taitaa löytyä uutta. Uudempiin voyagereihin olen nähnyt madallusjousia myytävän. Tietysti ainoastaan etupäähän.

Takapäästä löytyykin sitten lehtijouset joiden madaltaminen tuottaa enemmän töitä. Luulisin että paras vaihtoehto on teettää "madallusjouset" jossain jousitakomossa. Yksi hurja ja varmasti katsastuskonttorilla hilpeyttä herättävä patentti on heittää akseli jousipakkojen päälle. Tähän prosessiin ainakin ykköskorimallin jousitukseen tarvitsee löytää kuvassa esiintyvät palikat joilla akseli saadaan pysymään kiinni. Näyttää luotettavalta...



Aikoinani madalsin lehtijousellista autoa (ei voyager) kääntämällä pakan alimman lehden ympäri ja siirtämällä sen pakan päälle, nippu "suoristui" melkoisesti ja näin ollen akseli pääsi lähemmäksi auton pohjaa.

Jousten kiinnityskohtia voi tietty kanssa muutella mutta itse en ainakaan ala sen takia pilkkomaan pohjaa.

AKE:n muistio madaltamisen pykälistä löytyy googlella mm. hakusanalla "alustan madallus", näihin vanhoihin saa aika vapaasti puuhastella...

Ilmajousitusta löytyy amerikan maalta KLIK

Madallettuja voyagereita ei ole montaa tullut vastaan. Kaksi kappaletta 90-luvun alun "pyöreäkulmaista" versiota olen nähnyt liikenteessä ja yhden siitä seuraavan korimallin.

Melko varmasti madallan auton ensi kesänä. Ns. järkipuheet olen kuullut mutta en tälläkään kertaa en ajatellut välittää niistä. Mies jolla on kaksi vanhaa tila-autoa ei välttämättä ymmärrä ihan kaikkea muutenkaan...

_________________
Town&Country 3.3 FF -00
Voyager 3.0 -88 Raggarbil [myynnissä]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
toke
LähetäLähetetty: Lau Hel 27, 2010 12:40 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
Tietäjä
Tietäjä


Liittynyt: 15 Hel 2010
Viestejä: 30
:
Paikkakunta: Rauma

Items

sarjoja on myynnissa ainakin spaxilla ja eibachilla. sisältää ilmeisesti etupään kierteet ja takapäähän madalluspalat jolla lehtijousen kiinnitys muuttuu. pakasta ei kannata lehtiä kääntää koska jos rasitus kohdistuu eri suunnasta kuin ennen niin luultavasti lehti katkeaa enne pitkään. omaani oon ajatellu myös madaltaa mutta takapää on jo nykysellään aika alhaalla jos kyydissä on aikuisia, ja takajousten jäykkyys ei muutu ainakaan noilla sarjoilla tietääkseni. Ulkonäön kannalta madallus sopii melkeen joka autoon, ajettavuudesta en sitte niin tiedä. PT Cruiseri joka meillä oli ennen oli madallettu ja ainakin näin talvikeleillä välillä otti päähän jousituksen pintakovuus, ja nyt sitte nautiskellaan vakio alustaisella grand voyagerilla ainakin tää talvi loppuun. Voyageriin vaikuttaa jo pelkkä rengastus aika paljon, joten luultavasti myös jousien vaihto muuttaa autoa aika tavalla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
3191699
LähetäLähetetty: Sun Maa 14, 2010 10:39 am  Vastaa lainaamalla viestiä
Newbie
Newbie


Liittynyt: 23 Tam 2010
Viestejä: 7
:


Items

Aikoinaan ralliautoa madallettiin laittamalla alumiinilevy lehtijousen ja taka-akselin väliin. Sen paksuinen levy, kuinka paljon madallusta halusi. U-pultit joutui vaihtamaan pidemmäksi. Näin jousitus säilyy alkuperäisen jäykkyisenä ja "teos" on kestävä, tulihan se ralli käytössä testattua ääriolosuhteissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
voya
LähetäLähetetty: Kes Kes 15, 2011 4:27 am  Vastaa lainaamalla viestiä
CCoFpro
CCoFpro


Liittynyt: 16 Hel 2007
Viestejä: 401
:
Paikkakunta: jkl

Items

Onko kukaan pääsyt suunitelmia pidemmälle tässä projektissa?
Tuossa selailin niin jousia löytyy eteen mut tuohon takapäähän ei tunnu löytyvän. Voi vaan tulla leimalla ongelmaa jos siellä on jotain omia viritelmiä, kait.

_________________
voyager 2.4 aut.A/C -98
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mahimahi
LähetäLähetetty: Kes Kes 15, 2011 4:22 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
CCoFpro
CCoFpro


Liittynyt: 06 Huh 2006
Viestejä: 313
:


Items

Ei ole täällä edistynyt mutta asia on jälleen tapetilla. Hankintalistalla on mk3 grand voyager ja katselin vasemmalla silmällä puolihuvikseni tarjontaa madalluspuolella ja ainakin Eibach tuotemerkillä näyttää löytyvän madallussarja.

Esimerkiksi tästä firmasta, muitakin myyjiä on: http://www.modificars.fi/tuotteet/pro-kit-chrysler/Eibach-Pro-Kit-Voyager-RG-III-E10-28-006-02-22

Ulkomailta saa tietty vähän halvemmalla netin kautta.

Luulisin että sarjassa on etujouset ja takajousitukseen lyhyemmät riipukkeet vai mitkä ne on mitä offari tyypit pidentelee...

_________________
Town&Country 3.3 FF -00
Voyager 3.0 -88 Raggarbil [myynnissä]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
voya
LähetäLähetetty: Kes Kes 15, 2011 5:00 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
CCoFpro
CCoFpro


Liittynyt: 16 Hel 2007
Viestejä: 401
:
Paikkakunta: jkl

Items

Mä laittelen vallilan takomoon postia tuosta takapään tiputuksesta ja mahdollisista ongelmista leimalla.
Vaikka tuskin huomaavat edes jotain20-40mm muutosta.

_________________
voyager 2.4 aut.A/C -98
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mahimahi
LähetäLähetetty: Maa Hei 25, 2011 4:05 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
CCoFpro
CCoFpro


Liittynyt: 06 Huh 2006
Viestejä: 313
:


Items

voya kirjoitti:
Mä laittelen vallilan takomoon postia tuosta takapään tiputuksesta ja mahdollisista ongelmista leimalla.
Vaikka tuskin huomaavat edes jotain20-40mm muutosta.


Onko Vallilan takomolta selvinnyt mitään?

_________________
Town&Country 3.3 FF -00
Voyager 3.0 -88 Raggarbil [myynnissä]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
voya
LähetäLähetetty: Per Elo 05, 2011 12:07 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
CCoFpro
CCoFpro


Liittynyt: 16 Hel 2007
Viestejä: 401
:
Paikkakunta: jkl

Items

Ei muuten ole vallilasta tullut kuin "kiitos viestistä, vastaamme pian" viesti.

_________________
voyager 2.4 aut.A/C -98
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
1tumppi
LähetäLähetetty: Tor Elo 18, 2011 7:14 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
Tietäjä
Tietäjä


Liittynyt: 02 Jou 2010
Viestejä: 42
:
Paikkakunta: Iisalmi

Items

Minä tilasin completokselta TAtekniksin jouset etupäähän, 225/55-17 rengastuksella auto on mukavan tukeva, ei missään nimessä voi sanoa "kivireeks".

Se mikä autossa muuttui niin jostain syystä vedättäessä moottorin värinät tuntui selvemmin nyt jousien asettuessa ei enää niin huomaa.

Etupää laskeutu just oikeaan korkeuteen eli "ilmatilaa" saman verran ympäri kaarta, ainut miinus on että alapalkki on sen verran alhaalla että metsäautoteille ei oo tosiaankaan enää asiaa... Very Happy

Kun sais vielä muutaman sentin takapäätä alemmas. Rolling Eyes

_________________
Chrysler town&country 3,8 aut -06
Volvo 850R aut. -96
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
voya
LähetäLähetetty: Tor Elo 18, 2011 9:33 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
CCoFpro
CCoFpro


Liittynyt: 16 Hel 2007
Viestejä: 401
:
Paikkakunta: jkl

Items

Toi etupalkki on jo normi jousillakin turhan matalalla. Kylöähän se kaupungissa menee mut mökille ajellessa saa olla tarkkana.
Mut kyllä tuota silti vois muutaman sentin ottaa alaspäin Very Happy .
Ei muuten ole vallilasta tullut postia vieläkään, ehkä niillä on muutakin tekemistä kuin vastailla posteihin.
Jousien osto tuntuis olevan edessä kohtapuoliin niin vois keulan siinävaiheessa pudottaa ja kait tuohon peräänkin jostain neuvot löytyy. Jos ei kelpaa katsastuksessa niin ottaa sitten pois.

_________________
voyager 2.4 aut.A/C -98
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mahimahi
LähetäLähetetty: Per Elo 19, 2011 2:12 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
CCoFpro
CCoFpro


Liittynyt: 06 Huh 2006
Viestejä: 313
:


Items

Hiukan kiinnostas tietää mitä toi Eibachin setti pitää sisällään, lähinnä tuon takapään osalta.
http://osanetti.fi/prokit-voyager-rg-iii-p-10068.html

Oman ajattelin madaltaa jossain välissä, ehkä ensi kesäksi.

_________________
Town&Country 3.3 FF -00
Voyager 3.0 -88 Raggarbil [myynnissä]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
GW97
LähetäLähetetty: Lau Elo 20, 2011 8:35 am  Vastaa lainaamalla viestiä
CCoFpro
CCoFpro


Liittynyt: 26 Hei 2006
Viestejä: 1000
:


Items

Eibach Springs
Model: Pro-Kit Performance Lowering Springs
Details: Incl. Front Coil Springs/Rear Shackle Hanger Kit; Front w/1.7 in.Drop And Rear w/1.3 in. Drop;
Part Number: 2825.130

1996 to 2000 CHRYSLER Town & Country 6 Cyl. Exc. Lxi LWB AWD & S/Lev. Models

_________________
3.3 1997 +200tkm.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
GW97
LähetäLähetetty: Lau Elo 20, 2011 8:29 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
CCoFpro
CCoFpro


Liittynyt: 26 Hei 2006
Viestejä: 1000
:


Items

http://www.summitracing.com/parts/EIB-2825-130/Application/?query=Year|1997

Will not fit long wheelbase models.

http://www.summitracing.com/parts/EIB-5-81260K/Application/?query=Make|CHRYSLER|Model|TOWN+%26+COUNTRY|CID|201|Year|1997

Will not fit LXi models, long wheelbase, all wheel drive or models equipped with self leveling suspension.

Kannattaasit varmistaa sopivuus pitkään voikkuun kun antaa tommosia... Rolling Eyes

_________________
3.3 1997 +200tkm.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia

Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Chrysler Club of Finland Foorumin päävalikko  ~  - Voyager / Grand Voyager -

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin


 
Siirry:  

Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Chrysler Club of Finland topic RSS feed 



Powered by phpBB and NoseBleed v1.08
FREE FORUM HOSTING by AtFreeForum. Terms of Service - Privacy Policy
FASHION ACCESSORIES - BLING BLING - LADIES WATCHES - KOREAN CHILDREN CLOTHING - ONLINE BARGAIN STORE - FASHION JEWELLERIES